PokeUniverse
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


Forum PBF pokemon
 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Liczenie obrazeń w walkach

Go down 
2 posters
AutorWiadomość
Yomi
Admin
Admin
Yomi


Liczba postów : 1757
Join date : 09/11/2013

Liczenie obrazeń w walkach Empty
PisanieTemat: Liczenie obrazeń w walkach   Liczenie obrazeń w walkach I_icon_minitimeSob Sty 04, 2014 2:54 pm

Tak jak w temacie wpadłam na pomysł systemu liczenia obrażeń w walkach tak, by nie trwały one za krótko, ale tez nie wlekły się oraz nie były zbytnio zależne od widzimisię sędziego. Opisze go na przykładzie pokemona.

Mamy Charizarda lvl 48. Czyli w tabelce na Serebii.net w tabelkach statystyk bierzemy ilość hp dla niego. zawsze trzeba będzie brać najwyższą ilość w wierszu Neutral Nature. Dla pokemonów do 50 lvl włącznie będzie do liczba z wiersza dla poziomu 50, a dla pokemonów 50+ z wiersza 100lvl.
Czyli wracając do naszego Charizarda.
Jego hp ma wartość 185.
Druga statystyka która bierzemy pod uwagę jest szybkość, która pokaże który stworek zaatakuje pierwszy. Tutaj wartość ustalamy tak samo jak przy HP.

Teraz przejdziemy do naliczania obrażeń.
Earthquake ma siłę 100, by obliczyć jakie obrażenia zada użyte przez Charizarda dzielimy ta wartość przez 4 (czyli atak ma zadać obrażenia wielkości 25% swojej siły) i wyjdzie nam 25. Takie obrażenia atak zada na czysto.
Jeśli Earthquake użyję pokemon ziemny wtedy jego STAB podnosi obrażenia o połowę tzn: 25/2+25=37. Połówki zawsze zaokrąglamy w dół.
Każda zmiana statystyk o 1 powoduje spadek lub wzrost obrażeń o 5.
Megaewolucje powodują wzrost obrażeń zadanych przez pokemona o 30.
Dodatkowe efekty ataków też muszą być losowane (jeśli maja jakąś szansę np. 30%), a bonusy ze zdolności także będą uwzględniane (np. Blaze podnosi o połowę siłę ognistych ataków po straci 2/3 hp i kumuluje się ze stabem).
Dodatkowo ruchy, których celność jest poniżej 100% muszą być losowane. Np. Fire Blast ma celność 85 czyli można spośród 20 liczb wybrać 3, których wylosowanie oznacza spudłowanie ataku.
Zależności typów powodują pomnożenie obrażeń lub podzielenie w zależności czy atak jest super efektywny czy mało efektywny.

Ten system nie jest doskonały i trzeba w nim trochę liczenia oraz losowań, ale chciałabym poznać wasze sugestie i to jak go oceniacie.
Powrót do góry Go down
Kanrisha
Mistrz Gry
Mistrz Gry
Kanrisha


Liczba postów : 565
Join date : 09/11/2013

Liczenie obrazeń w walkach Empty
PisanieTemat: Re: Liczenie obrazeń w walkach   Liczenie obrazeń w walkach I_icon_minitimePon Sty 06, 2014 10:38 am

Yyy... tak dla przypomnienia... Kumpel BB miał taki sam pomysł, a razem z Ghost zjechałyście go równo... gdzie tu logika? Very Happy
Co do samego pomysłu: Nieco to skomplikowane + z niektórymi pokemonami nie będzie tak prosto ;D
Powrót do góry Go down
Yomi
Admin
Admin
Yomi


Liczba postów : 1757
Join date : 09/11/2013

Liczenie obrazeń w walkach Empty
PisanieTemat: Re: Liczenie obrazeń w walkach   Liczenie obrazeń w walkach I_icon_minitimePon Sty 06, 2014 4:17 pm

Kanrisha, chyba nie zadałaś sobie trudu, by przeczytać wszystko. Tamten pomysł był oparty całkowicie na grach, na takich samych statystykach oraz pojęciach IV oraz EV. Ten pomysł jest zupełnie inny. Tutaj zostawiłam tylko dwie statystyki i wszystko bardziej koncentruje się na samych obrażeniach.
Powrót do góry Go down
Sponsored content





Liczenie obrazeń w walkach Empty
PisanieTemat: Re: Liczenie obrazeń w walkach   Liczenie obrazeń w walkach I_icon_minitime

Powrót do góry Go down
 
Liczenie obrazeń w walkach
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Liczenie doświadczenia

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
PokeUniverse :: Technikalia :: PPS i Nieobecności :: Pomysły-
Skocz do: